ID: 1123
Pensioen vraagje
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Graag advies over het volgende
Ik heb sinds 5 maanden een vaste baan, en nu zegt mijn baas dat, na een halfjaar werkzaam te zijn binnen het bedrijf, mijn vriendin met wie ik samenwoon, automatisch wordt aangemeld bij mijn pensioenfonds ( waar de baas bij aangemeld is, in dit geval Zwitserleven)
Ik woon nog niet zo lang met haar hebben een huurhuisje en geen geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract
Ik krijg ook gewoon zorgtoeslag
Als dit zo is, dan staan wij straks samen aangemeld en zijn wij elkaars toeslagpartner, terwijl we eigenlijk financieel nog niet veel samen doen
Als ik nu een berekening maak ben ik ook mijn zorgtoeslag kwijt
Als ik aan mijn vriendin vraag hoe heb jij dat met jou pensioen, zegt ze daar stellen ze echt de eis je kunt je vriend pas aanmelden als jullie een samenlevingsovereenkomst hebt.
We kennen elkaar net ....
Wat zou ik hieraan kunnen doen ......
Alvast bedankt voor het advies en of tips !!
Mvgr Thijs
Ik heb sinds 5 maanden een vaste baan, en nu zegt mijn baas dat, na een halfjaar werkzaam te zijn binnen het bedrijf, mijn vriendin met wie ik samenwoon, automatisch wordt aangemeld bij mijn pensioenfonds ( waar de baas bij aangemeld is, in dit geval Zwitserleven)
Ik woon nog niet zo lang met haar hebben een huurhuisje en geen geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract
Ik krijg ook gewoon zorgtoeslag
Als dit zo is, dan staan wij straks samen aangemeld en zijn wij elkaars toeslagpartner, terwijl we eigenlijk financieel nog niet veel samen doen
Als ik nu een berekening maak ben ik ook mijn zorgtoeslag kwijt
Als ik aan mijn vriendin vraag hoe heb jij dat met jou pensioen, zegt ze daar stellen ze echt de eis je kunt je vriend pas aanmelden als jullie een samenlevingsovereenkomst hebt.
We kennen elkaar net ....
Wat zou ik hieraan kunnen doen ......
Alvast bedankt voor het advies en of tips !!
Mvgr Thijs